fredag 9 augusti 2013

Invägning vecka 18

FÖRRA INVÄGNINGENS VIKT: 92,2 kg
DENNA VECKANS VIKT: 90,6 kg
VIKTMINSKNING: 1,6 kg
VIKTMINSKNING TOTALT: 40,4 kg
VIKTMINSKNING I PROCENT: 1,73%

Fortsätter med en stabil nedgång på 0,8 kg i veckan. Det är ju inte så illa pinkat, egentligen. Om jag hade landat under 90 till födelsedagen så hade det varit bästa presenten till mig själv ever! Dock är det dags för den fruktade kvinnoveckan nästa vecka och då brukar jag ofta gå upp en smula så det är troligt att jag inte kommer lyckas. Men, man kan alltid hoppas!

Lite mer siffror rörande vikten:

  • Jag har nu gått ner 40,4 kg av planerade 65 kg, det är 65%, alltså är jag mer än halvvägs till målet.
  • En viktminskning på 40,4 kg innebär att jag har tappat 31% från min ursprungsvikt. Det är alltså snart en tredjedel av mig som är borta.
  • Jag har gått ner i snitt ca 1,6 kg per vecka sedan starten den 19 februari
  • Om man kollar på det hela i pounds istället för kg så är jag äntligen i "onederland", det vill säga en etta längst fram i vikten, eller vad man ska säga, då har jag en vikt på 119,3 lbs och har tappat sammanlagt 89,5 lbs, inte alls speciellt dåligt måste jag säga!
Det är snart sex månader sen jag startade min viktresa och jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att allting gått så bra som det har gjort och hur nöjd jag är att jag påbörjade det hela. Det ända jag ångrar gällande operationen är att jag inte gjorde den tidigare. Jag har bestämt mig för att det vore en god idé att köpa lite proteinbars eller liknande så att jag kan få i mig tillräckligt med ordentlig mat. Jag har fortfarande svårt att komma upp i över fyra måltider per dag, men jag kämpar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar