torsdag 8 augusti 2013

Snart semester!

Nu är det bara idag och imorgon kvar, sen är det dags för tre veckors semester. Det kommer bli en ganska hetsig semester mendet kommer att bli fint! Om två veckor ska jag flytta! Det är dags för mig att bli malmöbo. Kommer att bli spännande. Första veckan av semestern kommer att gå åt till att packa ner allting, rensa ut och göra allt klart för flytten. Den 17:e fyller jag år och den 18:e åker jag till Prag. Jag har nämligen skaffat mig en såndär pojkvän och vi ska åka tillsammans. Jag är rättså löjligt nykär och det känns bra som tusan, det var väldigt länge sedan. Idag ska vi hälsa på min mamma och det blir första gången hon blir introducerad så det är klart spännande.

Imorgon ska jag väga mig, det blev inget förra veckan. På sätt och vis känns det som att det är bra att väga sig varannan vecka istället. En vecka är ganska kort tid och man får nog ett bättre resultat om man tar varannan eftersom att vikten ändå kan skifta en del från dag till dag och det är aldrig roligt om det är en såndär dag då man inte verkar ha gått ner något alls. Så, jag hoppas givetvis på en så stor minskning som möjligt så att jag kan nå mitt mål att vara under 90 kg till min födelsedag. Det hade varit underbart. Nästa mål efter det är 83,5 kg, vilket innebär ett BMI på under 30 och att jag då är i kategorin överviktig och inte fetma. Tänk att jag börjar närma mig. Nu är jag dessutom rätt många kilo under för gränsen för en operation. Det känns bra, mycket bra måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar