lördag 1 december 2012

En lat lördag.

Sedan jag bestämde mig för att försöka få den här operationen så har mina tankar hela tiden snurrat kring min vikt och att eventuellt kunna bli av
med den överflödiga delen. Jag ska försöka utmana mig själv och laga mat nästa vecka. Försöka ha med matlåda åtminstone tre gånger. Det är ett steg i rätt riktning. Nästa steg efter det blir att inte äta massa trams i veckorna utan långsamt försöka bryta mitt ständiga ätande av glass och snacks. Jag ska göra allt för att få den här operationen och då måste jag på något vis börja förbereda mig lite. Men inte göra saker för snabbt för då funkar det sällan för mig.

Den första snön har lagt sig lite försiktigt och jag värmer upp mina stackars leder i ett extremt varmt bad. Om det är något ställe där jag känner mig extra fet så är det badkaret. Det finns få platser som man känner sig så klumpig och ograciös. Men det är ingen som ser mig och tur är väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar