tisdag 15 januari 2013

Alla de där känslorna som bara förvirrar.

Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag har de senaste veckorna verkligen totalt hamnat i någon typ av känslomässig storm. Den där mannen som jag träffat har gjort mig helt knäpp. Allting är ännu mer upp och ner och fram och tillbaka än vanligt. Han var och hälsade på hos mig igår och jag kände helt plötsligt att jag kanske inte är förälskad. Att jag kan blivit förälskad i förälskelsen, eller hur man nu uttrycker det. Blivit så exalterad över att någon visat något intresse att jag blivit helt knäpp.

Det är så otroligt klyschigt att säga, men nu måste jag faktiskt fokusera på mig själv. Jag kan inte gå runt och bli styrd av vad andra människor tycker och tänker hela tiden. Jag hoppas så innerligt att jag kan få någon rackans tid för infosamtal och bedömning snart så att jag kan ha något att se fram emot.

Jag har i och för sig någonting att se fram emot i början av mars då jag har bokat en tatueringstid. Jag har inte råd egentligen, men det skiter jag. Jag får käka nudlar ett par veckor bara jag får bli snyggare (ja, man blir snyggare av snygga tatueringar).

Försökte för övrigt ringa till Landskrona idag för att höra hur det går med remissen egentligen. Eftersom att vårdgarantitelefonen av någon mystisk anledning var stängd så testade jag att höra med de som sysslar med rådgivningen och se om de kunde se någonstans i min journal hur det ligger till med remissen. Stod i telefonkö i över en halvtimme för att få prata med en förbannat otrevlig kvinna som i stort sätt idiotförklarade mig få att jag försökte få besked från dem och inte på vårdgarantilinjen. Om man nu tycker att det är så innerligt besvärligt att folk ringer ber om råd avseende vård så kanske man inte ska sitta och svara i telefon på en linje som sysslar med rådgivning för vård. Jag kan bli så otroligt trött på människor ibland. Folk kan vara så otroligt oprofessionella. Oavsett vilket humör jag är på och hur frustrerad och irriterad jag än kan bli i mitt arbete så är jag för fasen ändå trevlig när jag prata med människor, för de allra flesta förtjänar bannemig att bli behandlade med respekt och vänlighet. Nu förstörde hon min dag. Tack så jävla mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar