tisdag 29 januari 2013

Den eviga väntan.

Jag vill inte vara en gnällspik. Jag vill försöka vara en positiv människa som beter sig som en kinkigt småsyskon som tycker att allting ska delas exakt lika och vara rättvist annars så går världen under. Men jag kan inte låta bli att bli lite upprörd när jag får reda på att det händer saker i andras ärenden och remisser skickas vidare till höger och vänster, men att min remiss inte skickas vidare, trots att den skickades tidigare till Landskrona. Ja, det är löjligt som tusan att hänga upp sig på sådana här saker och livet är bannemig aldrig rättvist, det är jag fullt medveten om. Men jag kan inte låta bli, hoppet om operationen är något av det viktigaste för mig just nu och det upptar en hel del av min tankeverksamhet.

Ska ringa Landskrona idag, gud nåde dem om de inte har sin vårdgarantitelefon öppen! Nä, skämt å sido, jag blir lite less på att jaga folk, men jag har ju själv ett yrke där det inte är så lätt att få tag på mig så jag kan ju försöka lugna ner mig lite.

Jag överväger att börja göra video-bloggar istället när det beger sig. Är det roligt? Är jag rolig? Ingen aning. Får väl se.


2 kommentarer:

  1. Hej! Läste några av dina inlägg på Viktop och tänkte att jag skriver en kråka här! När jag hade lämnat in min egenremiss satt jag på viktop hela dagarna långa och sög i mig info och såg att du också lämnat in en ungefär samtidigt. Kom och tänka på det nu igen när du skrev i en tråd jag med svarat i, att det är konstigt att du inte fått en kallelse ännu. Hoppas verkligen du fått tag i dem idag så att du får veta varför det dröjer så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag fick tag i dem igår, tydligen så ska de skicka vidare den inom 1-2 veckor. Det visste inte varför den inte hade gått vidare än, men kanske för att jag lämnat önskemål om att få komma till Lund och de hade inte skickat remisserna till Lund denna månaden ännu. :)

      Radera