tisdag 4 juni 2013

Att lära sig att jogga.

Jag har i stort sätt alltid varit avundsjuk på de som har varit hurtiga människor som är ute och springer för jämnan. För att maskera min avundsjuka har jag istället sagt att det är galenskap och att ingen frisk människa frivilligt hade utsatt sig själv för sådan tortyr. Men! Nu har jag skaffat en fantastisk app som ska lära mig att jogga i 30 minuter utan att stanna. Igår avklarades första dagen på första veckan. Andra passet blir eventuellt ikväll eller imorgon på morgonen. Tänk så blir jag en såndär människa som joggar, efter alla dessa år!

2 kommentarer:

  1. Vet inte om min förra kommentar kom fram så jag skickar igen: Vad heter appen? :) Är den för android eller iphone? Skulle också vilja ha en sån app nämligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Appen heter C25K (det står för couch to 5 kilometers), så på åtta veckor (fast det kommer säkert ta längre tid för mig), så ska man gå från soffpotatis till att springa fem kilometer (eller ja, 30 minuter).

      Radera