tisdag 9 juli 2013

Invägning nummer tretton!

Bara för att jag varit så slarvig så visste jag knappt vilken invägning i ordningen det var förra fredagen, men men.

FÖRRA INVÄGNINGENS VIKTVIKT: 99,5 kg
DENNA VECKANS VIKT: 96 kg
VIKTMINSKNING: 3,5 kg
VIKTMINSKNING TOTALT: 35 kg

Det blir alltså ett snitt på ca 1,2 kg i veckan och det är ju ett bra resultat. Om jag fortsätter i samma takt så kan jag kanske nå mitt mål till min födelsedag! Hade varit härligt! Så jag hoppas innerligt att vågen visar 95 kg eller mindre på fredag!

En annan sak som är fantastiskt roligt är att jag nu har gått ner över 50% av den vikt jag planerat att gå ner! Jag har gått ner 56,45% av den vikt jag planerat gå ner totalt för att nå min målvikt, eller ja, den första målvikten, BMI under 25, sen får jag se var jag stanna. Det innebär en total viktminskning på 62 kg. Från min nuvarande vikt behöver jag gå ner 27 kg och det är 28,1% av min nuvarande vikt. Blir nästan lite snurrig av alla siffror. Det enda jag vet just nu är att jag börjar trivas i mig själv. Kan vara i klädbutiker utan att få ångest. Kan köpa kläder på vanliga avdelningen, behöver inte leta kläder på tjockisavdelningen längre. Det går knappt att beskriva hur underbart det känns.

Igår klippte jag mig och jag känner mig nästan som en ny människa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar