måndag 8 juli 2013

Så fruktansvärt dålig på att blogga.

Jag ber om ursäkt för min fantastiskt dåliga närvaro här i cyberspace. Det har varit så otroligt mycket på sista tiden och jag har varit slarvig som satan när det gäller maten. Inte att jag ätit fel saker egentligen, utan mer att jag inte äter tillräckligt. Jag har inte kännt någon hunger och inte varit sugen på mat. Vissa dagar har jag klarat av att äta fem gånger, men aldrig sex. Oftast blir det tre eller fyra. Jag vet att det är väldigt dåligt och att jag borde skärpa mig, men det är så svårt att ta sig i kragen ibland. Det är så himla stressigt på jobbet och ibland vill jag bara lägga mig i fosterställning under skrivbordet och gråta.

Nåväl, allting är inte piss och pest. Jag har gått ner enligt plan och känner mig faktiskt till och med ganska fin just nu. Får se om jag når mitt mål på fredag. Jag hoppas vara nere på 95 då. Sen är målet att vara nere på 90 till min födelsedag (den 17:e augusti). Sen i ungefär mitten av november vill jag ligga på 83,5 kg. Om jag ligger på 83,5 kg innebär det att jag har BMI 29,9 vilket gör att jag inte längre har BMI inom kategorin "fetma" utan istället räknas som "bara" överviktig. Målvikt hoppas jag nå ett år efter operationen, så 69 kg den 4 april 2014, blir ett roligt datum 140404.

En annan sak som har hänt som faktiskt gör mig glad är att jag träffat någon som tycker om mig. Mycket till och med. Som jag kan skratta med och som får mig att känna mig fin. Det var helt otroligt länge sedan jag kände så. Eller snarare tillät mig själv att känna så. Jag har fortfarande komplex, det är klart. Men nu har jag förlikat mig med tanken att jag kanske en dag kan tycka om mig själv riktigt. Det blir bättre, det blir definitivt bättre. Om jag kan tycka om mig själv kan jag låta någon annan tycka om mig också. Vi har i alla fall umgåtts precis hela helgen och det har varit himla himla fint. Men nu kan vi inte ses på tre veckor så det känns inte speciellt skoj.

Jag ska skärpa mig med maten. Komma igång ordentligt med motionen igen och hålla tummarna för att jag når 95 kg på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar