torsdag 17 oktober 2013

Nu är det verkligen höst.

Nu är det höst på riktigt och jag känner mer och mer för att bara stänga in mig på rummet, tända lite värmeljus och inte släppa in någon. Jag borde förmodligen inte avskärma mig från världen, men jag orkar inte alltid med allting, det funkar inte så helt enkelt. Jag tror att jag bara ska spendera eftermiddagen/kvällen hemma på soffan med en bra bok. Det känns helt enkelt för emotionellt komplicerat att interagera med människor just nu. Jag träffade dock en vän för en kaffe igår och det var väldigt trevligt. Han kände knappt igen mig och det första han sa var "men vad fin du är". Det är ju alltid roligt att höra, såklart. Just nu känner jag kanske egentligen mest för att vara ensam. Jag vet inte, jag är nog lite förvirrad. Får försöka anstränga mig till att för en gångs skull ta saker en sak i taget och inte ta ut misslyckande i förskott. Får väl se hur det går.

För övrigt kan jag inte lyssna på något annat än Tom Waits (den stiliga mannen till vänster) just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar