onsdag 9 oktober 2013

Seg onsdag.

Bjuder på en bild på gårdagens middag. Ibland kan man kanske lyxa lite med pannkakor utan att få dåligt samvete.

Vissa dagar är helt enkelt bara segare än andra. Idag är en sådan dag. I morse var jag och lämnade de där blodproven som jag blivit ordinerad att lämna sex månader efter operationen (herregud, har det gått sex månader redan?). Är nervös som fasen inför resultaten. Hoppas att jag kan slippa ha dåliga värden, ska försöka skärpa mig och äta ordentligt, men det är inte alltid så lätt. Blir kanske ett litet uppvaknande om det visar sig att det faktiskt har fått konsekvenser att jag slarvar. Men, jag mår ju egentligen inte dåligt. Fast å andra sidan vet jag inte hur jag hade mått om jag faktiskt hade ätit alla gånger om dagen. Men, det är som att det är så etsat i mig, att om man äter så går man upp i vikt. Jag vet ju att det inte är så. Även om jag ätit alla mål mat om dagen som jag borde, så kommer jag fortsätta gå ner i vikt så länge jag inte äter alldeles för mycket och helt fel. Jag måste försöka skaka av mig känslan av att jag syndar i stort sätt varje gång jag äter något. Även om jag inte känner hunger på samma sätt som jag gjorde innan så känner jag en viss typ av hunger. Det känns i kroppen helt enkelt att jag behöver fylla på energi. Om jag inte får den känslan så börjar jag tänka att jag förmodligen ätit för mycket och den totala paniken sätter in för jag blir livrädd att jag kommer att gå upp igen.

Det är rätt oklart vad som står på agendan idag. Så som det känns i kroppen nu så kommer jag förmodligen att nöja mig med en promenad hem som dagens aktivitet. Det finns liksom ingen energi alls och jag känner mig snuvig och jävlig. Kanske får man träffa pojkvännen något, trots att han är så fasligt upptagen jämt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar