tisdag 27 november 2012

När den där ångesten sätter in.

Rackans vad trött jag är! På väg hem från jobbet la sig ångesten som en klump i magen, sådär som den kan göra ibland. Det kröp i hela kroppen och ett vagt illamående i en härlig blandning med yrsel satte in. Väl hemma tog jag ett litet piller så nu är jag trött som en klubbad gnu. Men, ångesten avtog lyckligtvis. När jag har längre perioder av ständig ångest och får ta ångestdämpande var och varannan dag så vänjer jag mig och blir inte så påverkad när jag tar en tablett. Men, turligt nog har jag sluppit knapra så mycket piller den senaste tiden så när jag väl tar det så känner jag av det i minst ett dygn efter.

Imorgon har jag, som tidigare nämnt, en så kallad läsdag och jag har tagit hem litteratur som jag ska plöja. Härligt med läsdag är att eftersom att jag slipper restiden till jobbet så har jag inte lika stort tvång att gå upp sådär okristligt tidigt. Sannerligen ett plus! Nu är det sömn på agendan! Bjuder till sist på en bild på katten från samma kväll som vi flyttade in i vår nuvarande lägenhet. Hon var smått drogad och rättså rädd, men konstigt nog blev det en mysig kväll trots allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar