måndag 26 november 2012

Veckan som kommer.

Det jag har inplanerat den här veckan är en hel del faktiskt när jag tänker på det. Min bror kommer att komma på besök och inför det blir det till att storstäda hela lägenheten. På onsdag har jag s.k. läsdag vilket innebär att jag kommer att vara hemma och läsa (jag gillar det där med kompetensutveckling). Sen blir det till att pyssla och stå i! Insett att jag borde följa rådet som stod på garnet jag köpte igår och införskaffa 12 mm stickor (så sjukt stora!). Försökte först med 9 mm för jag tyckte att 12 mm lät så otroligt stort, men det blir alldeles för kompakt och så kommer halsduken att bli alldeles för tung och otymplig.

Kika i vårt "bibliotek" här på jobbet och plockade på mig lite intressant litteratur inför onsdag. Tänkte ta med hem och börja tjuvläsa lite ikväll kanske. Fast planen är dock att fortsätta med klänningen, vill gärna få den färdig tills på fredag, vet inte varför, bara känns som att jag vill inviga den då. Det är nämligen tacksittning på nationen och när det vankas festligheter så bör man klart klä upp sig en aning. Kanske till och med lockar håret, ibland får man slå på stort.

Var för övrigt i kontakt med Landskrona Lasarett idag, egentligen inte gällande gbp-operationen men passade ändå på att fråga hur det låg till med remissen. Jag visste ju att den inte skickats vidare, men att fråga skadar ju inte. Kvinnan jag pratade med var himla trevlig och när jag frågade om man fick lämna önskemål vart remissen skulle skickas så noterade hon i journalen att jag önskar få den skickad till Aleris. Så, jag förväntar mig inte att remissen skickas vidare förrän nästa år, det är ju trots allt så att julen kommer att komma emellan och grejer. Men det är så himla mycket som händer i december så innan man vet ordet av så är det 2013 tror jag.

Bjuder på en bild på böckerna jag tänkte jag skulle försöka ta mig igenom på läsdagen på onsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar