söndag 25 november 2012

Söndagspyssel

Den här dagen har verkligen varit sådär som en söndag ska vara. Jag och min kära rumskamrat trotsade regnet och begav oss in till Malmö för att införskaffa delar tills hans dator. Passade på att slinka inom panduro och köpte saker till mina två nya projekt: egengjorda julkort samt stickning. Eftersom jag är värdelös på att sticka blir det bara en halsduk. Mest för att ha något att göra och så att jag kan alternera mellan mina olika projekt så jag inte tröttnar.

Första klänningen driver mig till vansinne så jag slänger ihop en annan variant från ett enklare mönster. Mycket nöjd än så länge. Livet färdigt, nu ska kjolen på och innerklännincen sys klart och på och sen dragkedja och fåll. Kan inte ta så lång tid vad? Eeeeeeller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar