torsdag 29 november 2012

När kroppen gör uppror.

Då kan man tyvärr inte alltid göra något utan bara försöka ta dagen som den kommer och stå ut. För jag försöker oftast ha inställningen att inte låta min kropp eller mina knäppa tankar hindra mig från att leva mitt liv. Hela eftermiddagen har jag mått riktigt kasst, vet inte om det kan bero på att det är slutet på den så kallad kvinnoveckan, då brukar magen göra uppror och göra tillvaron allmänt sur. Man kanske inte ska skriva om sånthär, men jag bryr mig faktiskt inte om sådana normer och regler. Folk borde inte vara så finkänsliga.

Nu ska jag bara ta mig hem utan att avlida av illamående och magont. Det ska jag nog klara av hoppas jag. Sitter i skrivande stund på bussen på väg till min kära hemstad. Man kan ju blogga ändå, visst är smarta telefoner fantastiska. Lyssnar på Kent och känner mig nostalgisk. Många timmar med allmän tonårsångest som spenderats lyssnandes på deras musik.

Tänk vad fantastiskt det hade varit om jag kunde få besked att min remiss skickats vidare innan jul, det hade varit världens bästa julklapp. Men jag förväntar mig inte det. Jag pendlar mellan att våga hoppas att jag kommer få operationen och att hålla fast vid min princip att aldrig ta ut något i förskott, att alltid förvänta sig det värsta och göra allt för att undvika att bli besviken.

Ska få besök av en kär vän ikväll. Han ställer alltid upp. Jag tycker så förbaskat mycket om honom. Berättade att jag var ledsen över att min kära bror inte kommer så då erbjöd han sig att återvända hem från sina föräldrar en dag tidigare för att jag inte skulle behöva vara ensam. Vet inte hur många gånger jag gråtit ut hos honom eller fått prata av mig min ilska och frustration när livet behandlat mig illa. Men jag hoppas att jag lyckats vara lika stort stöd för honom som han varit för mig.

Ska springa inom sybutiken och skaffa garn och stickor för att inleda nytt projekt samt kunna slutföra mitt nuvarande. Måste också pyssla ihop julkort. Så mycket att göra! Kommer aldrig hinna färdigt med klänningen till imorgon. Men kanske i helgen! Jävlar vad långt detta blev, tror ingen orkar läsa. Är det någon som läser alls?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar