måndag 11 februari 2013

Det var väl spännande med videoinlägg?

Jag brukar själv uppskatta när det finns videoinlägg på folks bloggar, det känns ganska spännande och personligt. Det är just nu bloggar är personliga som de blir extra spännande att läsa, inte sant? Nåväl. Måndag igen. Ständigt dessa måndagar! De återkommer envist var vecka, det är bara att vänja sig antar jag. I och för sig så är jag minst förtjust i tisdagar till skillnad från de flesta som har måndagar som värsta dag. Tisdagar är totalt meningslösa. Måndagar är ju ändå första dagen tillbaka på jobbet efter helgen, man bör vara utvilad och pepp inför nya utmaningar (inte för att man är det oftast, men ändå). På onsdagen så har halva arbetsveckan gått och man kan börja känna att helgen närmar sig. Torsdagen är dagen innan fredag och den där "imorgon är det för fasen fredag"-känslan gör att man kan ta sig igenom dagen. Fredag är fredag helt enkelt. Men tisdag, vad tusan ska man med den dagen till? Minns att min inställning till tisdagar började för länge sedan. I den boken om Pettsson och Findus som handlar om julen så vet jag att Findus var mäkta besviken över att julen inföll på "en vanlig sketen gammal tisdag". Redan vid fem års ålder förstod jag att tisdag är veckans sämsta dag. Nog om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar