söndag 24 februari 2013

Så var helgen i stort sett slut...

Tiden går snabbt, det gör den verkligen. Men den får gärna gå lite snabbare! Några ynka dagar till, sen har jag flutit i en vecka. Får se vad vågen säger i morgon. Jag blir nervös. Bäst att jag har gått ner något, annat blir jag mäkta irriterad! Man ska väl få någonting för att plåga sig själv i en vecka? Söndagar är det lätt att man bara lutar sig tillbaka i soffan och försöker göra så lite som möjligt. En vanlig söndag hinner jag klämma en film och x antal avsnitt av diverse tv-serier samtidigt som jag vräker i mig diverse ohälsosamma saker, primärt då kanske glass och snacks av olika slag. Men, den här söndagen har jag faktiskt varit duktig! Nog för att man är ganska trött när man bara äter ca 800 kcal om dagen, men jag har ändå varit ute och promenerat i en timme (i snö och mycket vind!) samt gjort två 30 min träningspass hemma. Jag ÄLSKAR youtube. Där finns verkligen allt. Nog för att jag inte orkar lika mycket som de som gör videorna, men vad spelar det för roll egentligen? Så länge jag anstränger mig och rör på mig! Kan avslöja att jag blev mäkta svettig och känner mig mörbultad. Det kommer vara jobbigt i början, så är det bara, men jag vet också att ju lättare jag blir, desto lättare blir träningen!

Klockan är nästan 18 och jag har bara konsumerat 400 kcal idag än så länge. Blir en soppa till snart och sedan ett litet kvällsmål i form av en chokladpudding tror jag. Har nu även köpt två soppor från Allevo och insett att en av dem kan bli ganska god om man kryddar lite med några nypor paprikapulver och lite extra grönsaksbuljong. Nu ska jag dricka vatten och titta på Biggest Loser, otroligt spännande tillvaro det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar