onsdag 27 februari 2013

En veckas flyt avklarat!

I morse slog det mig, konstigt nog har det inte slagit mig tidigare, att nu är det på gång, jag har börjat min resa. Jag har tappat 3 kg, det må inte vara mycket på det stora hela, men det är ett steg i rätt riktning. För jag kommer nu ALDRIG att gå tillbaka till mina gamla hemska vanor. Imorgon eller på fredag tänkte jag att jag skulle ringa till Aleris för att se om de har fått något besked från min psykiatriker. Jag vill så himla gärna ha ett operationsdatum. Senså vill jag gärna med lite stolthet i rösten (för så får man vara ibland) att jag har gått ner 3 av de 7 kilon som jag blivit ordinerad att gå ner. Jag är så himla orolig dock för att jag inte ska klara av att gå ner de där kilona. I och för sig så vet jag, rent realistiskt, att om jag förbrukar mer kalorier än jag konsumerar så kommer jag att gå ner i vikt, så är det ju. Men jag kan ändå inte låta bli att bli orolig. På sistone har jag tittat på en massa dokumentärer om fetma och så. Nedanstående dokumentär kan jag rekommendera starkt. Idag är jag i alla fall tillbaka på jobbet, ska snart ut och gå för att ha ett möte, blir en liten promenad och det är ju alltid bra. Ikväll ska jag försöka göra ett eller två träningspass (ca 20 min var). På torsdag blir det promenad med Dan och på fredag ska jag hem till Karl så det blir nog en promenad då också.

Otroligt inspirerade kvinna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar