fredag 22 februari 2013

Kommer det att vända nu?

Så, det är dag 4 (egentligen 3,5 för jag började ju till lunch i tisdags) på flytet. Så, nu känner jag att kanske bör vända och bli lite lättare. Soppan till lunch smakade bättre än vad den gjorde igår och definitivt bättre än vad den gjorde första dagen. Det slog mig innan att nu är jag verkligen på väg, det känns helt galet. Det har inte sjunkit in ännu tror jag. Jag kommer nog inte förstå det fullt förrän jag faktiskt åker in för att opereras. För, jag utgår ifrån att jag kommer att opereras nu. Det hade varit den sjukaste saken i världen om min psykiatriker hade sagt nej. Jag hoppas bara att det går undan och att jag kan få ett ok, ett datum och att jag går ner mina kilon. Idag stod vågen på 129,3 dvs. -1 kg sedan i tisdag (- 1,6 enligt vågen på Aleris, men jag går ju efter min våg hemma). Det kan ju vara bara vatten och sådär, men det hade ju varit trevligt om det satans pulvret redan gett resultat. Jag har bestämt mig för att försöka att inte väga mig varje dag, under flytperioden så var tredje dag, högst! Så det blir till att inte väga mig förrän på måndag. Ska försöka hålla mig över helgen. Jag ska få till åtminstone en promenad varje dag i helgen, kanske också lite tid på cykeln. Det jag ABSOLUT måste bli bättre på är att dricka vatten, jag glömmer bort det hela tiden. Blir så inne i vad jag håller på med på jobbet så tiden bara flyger iväg utan att jag dricker. Nu har jag verkligen ställt en flaska med vatten precis framför skärmen på datorn så att jag helt enkelt inte kan missa den.

I eftermiddag/kväll ska jag träffa en vän. När vi bestämde att vi skulle ses så hade jag ännu inte påbörjat min galna pulverresa så då hade vi bokat att ta en öl. Men, vafasen, jag kan ju gå ut ändå. Måste vänja mig vid att kunna gå ut och träffa folk på restauranger/barer/caféer utan att totalt tappa kontrollen. Lika bra att börja direkt.

Nu har jag dragit igång The Dark Side of the Moon med Pink Floyd och är redo att jobba på hårt innan det är dags för en liten fikapaus (det vill säga tepaus för mig). Saknar mitt kaffe, men eftersom att jag dricker kaffe med både socker och mjölk så får jag stå över. Nog pausat nu! Work work work! Jag vet inte om jag någonsin nämnt vad jag jobbar som, det är kanske inte relevant? Jag är socionom och arbetar som socialsekreterare i alla fall. Så var det sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar