fredag 22 mars 2013

Förbaskade läkare som ska ha semester.

Äntligen har det kommit! Svaret från min kära psykiatriker. Jag fick en kopia på svaret i brevlådan i onsdags och eftersom att jag inte hörde något igår och jag inte har något tålamod för fem öre så bestämde jag mig för att ringa Aleris idag och se om de kanske kan skaka fram någon operationstid till mig. Men! Givetvis så har sen förbaskade läkaren som begärt svaret semester och är inte tillbaka förrän nästa vecka. Otroligt lämpligt! Jag meddelade dock glad i hågen att jag nu ligger under vikten som jag blivit ordinerad att gå ner till samt att jag är beredd att opereras när som helst. Fick veta att sjuksystern som bokar operationstiderna inte heller var på plats, men hon som jag pratade med kunde se att det fanns en hel del luckor i schemat så de ska nog kunna klämma in mig så snart som möjligt. Fick beröm för att jag gått ner till min första ordinerade målvikt samt för att jag kommit igång ordentligt med träningen och slutat röka. Hon sa att hon givetvis förstår frustrationen över att behöva hålla på med flytet i så många veckor, men att allting jag gör nu innan operationen kommer ha en positiv inverkan och ge mig goda förutsättningar för återhämtningen efter de kopplat om mina tarmar och sådär. Det förstår jag ju givetvis, men soppan smakar fanimig inte bättre för det!

Hade ett bra träningspass igår, brände 705 kcal. Mitt mål var mellan 600 och 800 kcal så det nådde jag ju riktigt fint. Målet idag/ikväll är att bränna ca 1000 kcal. Jag har haft problem med mina knän (de tycker tydligen inte om när man hoppar upp och ner när man har ca 60 kg övervikt, konstigt nog) så jag kör på träning som är mer "low impact" och därmed snällare mot de stackars små knäna. Nu går spinningcykeln varm för de är faktiskt väldigt skonsamt mot knäna och fy satan vad man bränner kalorier! Jag får försöka tänka på att det faktiskt har gått himla snabbt den här processen och att jag får skylla mig själv för att jag började flyta så tidigt, haha. Idag ska jag efter träningen mysa ner mig i soffan med en kopp te och mitt kattaskrälle och titta på The Mentalist tills jag tokdäckar. Jag är lite för besatt av Mr Patrick Jane just nu, inte helt hälsosamt. Men jag är så jävla svag för män som bär väst!


1 kommentar:

  1. Fy fan vad bra!
    Jag läste på viktop att du fått din tid nu!

    SvaraRadera