torsdag 28 mars 2013

En vecka kvar!

Nu är det bara en vecka kvar tills jag opereras. Vid den här tiden nästa torsdag så kommer jag vara på sjukhuset. Ska ju vara där klockan åtta men vet inte riktigt när jag ska opereras. Hur som helst så har jag suttit och lusläst all information från Aleris för att verkligen inte missa något. Var på apoteket igår för att hämta ut diverse tabletter som ska ätas innan och efter operationen. Jag var lite orolig för att inga recpet skulle ha blivit skickade, eftersom att jag alltid förväntar mig det värsta. Men givetvis hade doktorn skickat recepten och fy satiken vad tabletter det var att hämta ut. Det var alla vitaminer som ska tas efter operationen också, det var jag inte beredd på. Fick med mig värsta kassen. Men nu känns det ännu mer på riktigt! Tabletterna är hämtade, skjutsen både till och från sjukhuset är bokat (tur att man har snälla föräldrar). Pappa kommer och hämtar mig på torsdag morgon (tidigt som tusan) och kör mig upp och sedan kommer mamma och hennes sambo och hämtar mig på fredagen. Allting är så spännande! Folk har börjat kommentera att jag har gått ner i vikt nu, det känns roligt.

Träningen idag kommer att bli ganska ordentlig, eftersom att jag hade vilodag igår. Det blir både ett pass via fitnessblender.com (älskar deras träningsvideos) och lite spinning. Så att jag får både kondition och styrka! Målet är att bränna ca 800 kcal. Får se om jag lyckas! Förbaskat skönt att vara ledig imorgon, då kan jag städa och träna i lugn och ro! Efter idag arbetar jag bara tisdag nästa vecka innan jag kommer vara sjukskriven ett antal veckor (ca fyra räknar jag med). Om jag känner mig själv rätt så kommer jag att gå tillbaka till jobbet tidigare, för jag blir helt knäpp av att vara hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar