tisdag 2 april 2013

Bara två dagar till!

Idag är min sista dag på jobbet innan operationen. Kom överens med min chef att det vore bra om jag inte jobbade dagen innan operationen för att jag behöver förbereda mig både mentalt och rent praktiskt. Igår var jag på IKEA och införskaffade diverse praktiska saker, så som mindre tallrikar, glas och skålar, ett par måttsatser, matlådor, en fruktskål, nya lakan att sova i efter duschen med hibiscrub kvällen innan operationen, en handduk och en massa andra småsaker för att göra köket lite mysigare. Anledningen till att jag köpte nya lakan och en ny handduk är för att det är helt omöjligt att bli av med allt katthår och så även om mina lakan är nytvättade och det är ju viktigt med helt rena lakan efter man duschat med det spännande medlet. Imorgon måste jag också städa en massa eftersom att jag förmodligen inte kommer orka göra det ordentligt de första dagarna efter operationen.

När jag har jobbat färdigt idag så ska jag först handla. Ska köpa yoghurt, lättmjölk och frukt/bär för att göra smarriga smoothies och lite andra nödvändigheter. Efter denna lilla utflykten ska jag hem och träna, blir ett kortare pass idag. Igår körde jag ett riktigt monsterpass, brände strax över 1000 kalorier på en och en halv timme. Kommer kännas konstigt att inte träna ordentligt i början efter operationen, men jag får ju göra vad jag kan och sen komma igång så snabbt som möjligt igen.

Nu ska jag fortsätta lyssna på The Smiths och arbeta färdigt innan lunchen. Nu är min rast slut!

1 kommentar:

  1. Grymme! Jag ser också framemot då jag ska springa in och handla allt detta :) Jag har ca. 8-9 veckor kvar innan min op och jag tycker DET är nära. Du har bara dagar kvar!

    SvaraRadera