tisdag 9 april 2013

Kanske är det dags att dra igång med lite träning igen?

Just nu så känner jag mig faktiskt helt ok. Jag är inte speciellt trött, har inte behövt ta smärtstillande de senaste två dagarna och jag tror att min mage så smått börjar vänja sig vid förändringarna. Jag har varit och promenerat de senaste dagarna men har inte kört någon "hårdare" träning. Tänkte att jag skulle försöka mig på lite idag. Först tänkte jag köra lite "low impact"-träning, både kondition och styrka. Bara för att känna på hur det känns, sen får jag väl försöka öka intensiteten i takt med att jag mår bättre och bättre.

Just nu är jag mest orolig för att jag känner mig hungrig, det känns som att jag inte borde vara hungrig, men det kanske är ett resultat av att jag fortfarande bara kör flytande. En sköterska från Aleris ringde igår och frågade hur det var med mig så jag passade på att fråga om det är "normalt" att känna sig hungrig fastän man har ätit ganska nyligen med den "nya" magen. Hon sa att det var normalt och att det förmodligen skulle bli bättre när jag går över till lite mer fast föda. Ja, får väl se hur det blir om några veckor då. Förhoppningsvis så slipper jag gå runt och känna mig hungrig, det hade varit jobbigt som tusan.

Mycket simpelt recept på smarrig grön ärtsoppa:
500 g frusna ärtor
7 dl grönsaksbuljong
1 gul lök
2,5 dl matlagningsgrädde.

Gör så här: Koka upp buljongen, häll i ärtor och lök, koka 5 min, mixa soppa slät, tillsätt matlagningsgrädde, låt koka upp och sedan är det klart! Jag blandade i en pressad vitlöksklyfta, salt och peppar i lite kesella för att tillsätta för lite extra protein. Supergott!

Min vän tyckte att det var gott, jag lovar. Jag bad honom gör en seriös min för att visa hur viktigt det är att äta hälsosamt, därav den buttra uppsynen.



3 kommentarer:

  1. Enkelt och billigt recept! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Senså är det supergott också, en fantastisk bonus :).

      Radera
  2. Ser smaskens ut, jag snor detta :D

    SvaraRadera