fredag 12 april 2013

Första invägningen sedan operationen!

Av någon anledning har jag bestämt mig för att fredagar ska vara dagen jag väger mig, vet inte riktigt varför. Så, i morse var det dags för den första officiella invägningen efter operationen. Och resultaten är som följer:

Vikt förra veckan: 118,3 kg
Vikt denna veckan: 113,1 kg
Viktminskning denna veckan: 5,2 kg
Viktminskning totalt: 17,9 kg.

Jag kan inte fatta att jag har gått ner nästan 18 kilo sedan starten, vilket var den 19 februari om jag inte missminner mig. Förbannat sjuk viktminskning första veckan nu också. Kan ju knappast förvänta mig att ha så bra viktminskning framöver, haha.

Eftersom att det idag är precis över en vecka sedan operationen så har jag bestämt mig för att våga mig på att köra lite spinning. I alla fall en halvtimme, lite senare blir det en promenad på ungefär en halvtimme också. Känner mig piggare nu, orkar mer, blir inte speciellt yr. I tisdags körde jag ett träningspass på nästan en timme och det kändes bra, klart kände jag av en aning att något hänt i kroppen som gjorde mig lite tröttare och så. Orkade inte riktigt lika mycket som vanligt, men det är ju inte så konstigt.

Bytte utseende på bloggen idag, våren och sommaren står ju trots allt inför dörren (även om det inte märks än) och det var därmed dags att fräscha upp lite.

I afton ska jag träffa en vän som jag inte träffat på länge, det blir trevligt. Ska laga lite soppa och bjuda på, tro det eller ej! Efter den här låååånga perioden av endast flytande föda (2 månader totalt!) så kommer jag nog inte att äta soppa på ett rättså bra tag, haha.

2 kommentarer: