tisdag 16 april 2013

Dags att ta bort agrafferna!

Tiden går så förbaskat snabbt! Jag kan inte förstå att det redan är en och en halv vecka sedan operationen! Tycker att det blivit avsevärt mycket bättre nu med hungern. Nu när jag varit sjuk har jag inte velat äta något alls egentligen så jag har fått tvinga i mig både mat och vatten, men har lyckats få i mig tillräckligt i alla fall. Ikväll ska jag på föreställning (antar jag att man kallar det) med Eddie Izzard! Jag är så himla peppad att det är helt galet! Har haft biljetterna i över fyra månader och nu är det äntligen dags! Måste förbereda ordentligt så att jag har mat och sådär med mig så att jag klarar mig, kommer ju bli ganska sent. Men det ordnar sig säkert.

Men, först ska jag till vårdcentralen för att ta bort agrafferna som jag har i huden. Läskigt! Egentligen är det ganska töntigt att vara nervös för det. Jag är ju egentligen rätt bra på att stå emot smärta. T.ex. har jag ju plågat mig igenom en massa timmar under nålen när jag tatuerat mig, så varför skulle jag inte klara av detta i bara några minuter (antar att det går ganska snabbt). Men men, ibland kan man helt enkelt inte rå för att man är töntig.

Längtar till på torsdag när jag ÄNTLIGEN inte behöver äta flytande föda längre. Yay! Har funderat lite på vad jag ska äta och tror att första måltiden kommer bli någon typ av lax. Smarrigt! Är lite rädd för att jag inte ska klara av att dricka de där 15 dl vatten som man ska, när man inte kan dricka 30 min innan eller efter man ätit. Det får jag verkligen öva på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar