torsdag 18 april 2013

Materiell lycka!

Ja, jag vet att lycka inte går att mätas i pengar och ägodelar, men jag kan såklart inte låta bli att bli glad när jag införskaffar nya trevliga prylar. För några dagar sedan beställde jag ett Nintendo Wii och nu har det anlänt. Hör och häpna, jag har lyckats få tag på Guitar Hero, som inte ens produceras längre. Alltså är min lycka total. Hurra! Spelade så länge att jag glömde bort att äta och dricka, nu ligger jag fett mycket back och imorgon ska jag upp tidigt som tusan för att jag ska till min kära samtalskontakt. I övrigt måste jag börja vända rätt på mitt dygn. Funderar på om jag möjligen skulle börja med morgonpromenader. Det är väl rätt trevligt? Nåväl, till lunch idag åt jag ugnspannkaka och det var gott måste jag säga. I afton blir det mer potatis och lite fisk, spännande, inte sant? Har upptäckt hur jobbigt det är att laga mat när man äter så lite. Jag har inte vant mig än, så jag lagar hela tiden för mycket. Jag minskade ner ordentligt på receptet på ugnspannkaka, men det blev ändå fyra portioner enligt mina mått. Nåväl, jag vänjer väl mig. Kämpar på med vattnet också. Fick i mig allt igår. Än så länge 8 dl idag och det är rätt sent. Men men, jag tror att det kommer bli bättre när man får mer rutiner och börjar jobba igen. Nu ska jag bara börja gå och lägga mig i tid och gå upp i tid. Förkylningen håller i sig så det får bli promenader tills den är helt borta. Jag vill faktiskt inte riskera att bli ännu sjukare bara för att jag tvunget ska börja med hårdträning igen. En sak i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar