fredag 19 april 2013

Invägning nummer två!

Idag var det dags för invägning nummer två! Eftersom att jag gick ner så himla mycket till förra veckan så hade jag inte räknat med att gå ner alls speciellt mycket, högst ett halvt kilo. Det brukar ju vara så, går man ner mycket en vecka blir det inte lite mycket veckan efter. Så här blev i alla fall resultatet:

Vikt förra veckan: 113,1 kg
Vikt denna veckan: 112,4 kg
Viktminskning: 0,7 kg

Så, inte fy skam! Det är klart att jag inte hade haft någonting emot att gå ner 2 kg varje vecka, men det känns mer realistiskt och hälsosamt att gå ner ungefär ett kilo i veckan. Så hinner kanske kroppen och huvudet med lite mer.

Förkylningen är riktigt seg och sitter i fortfarande. Så, fram tills hostan, snuvan och halsontet är borta så blir det promenader för min del. Jag försöker att se det som att jag tar vara på min hälsa och förbereder kroppen ordentligt för att komma igång på riktigt med träningen sen och inte som att jag "fuskar" och latar mig. Om jag inte lyssnar på kroppen finns det ju risk att jag blir ännu mer sjuk och då kanske jag inte kan träna på flera veckor. Det hade varit riktigt hemskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar