onsdag 17 april 2013

Äntligen lite mer "normal" kost.

Idag började jag med lite mer normal kost, dags för puré perioden. Fått instruktioner att det är kokt potatis (mosad eller pressad) och att det också funkar med livsmedel som är mjuka och som går att mosa med gaffel t.ex. fisk. Så, till middag idag blev det 0,5 dl potatismos, 1,5 fiskpinnar och lite avokado. Konstigt nog känns det som att det är för mycket mat. Jag blir jätteorolig för att jag ska äta för mycket. Fast då kanske jag borde reagera? Få ont i magen eller känna mig jättemätt? Än så länge har inte det inträffat.

I övrigt så är det ju viktigt att inte äta för snabbt. En måltid ska ju ta 30 min ungefär. Det har jag problem med. Inte för att det är för lång tid utan för att det är för kort tid. Jag äter långsammast i hela världen, så även den här lilla portionen och de små portionerna flytande tar det ca 45 minuter för mig att klara av. Kämpar lite med vattnet också. Jäkla massa vatten att dricka och himla lite tid att göra det på!

Igår var jag på vårdcentralen och tog på agrafferna. Sköterskan sa att såren såg jättefina ut och att läker precis som det ska. Det kändes i stort sätt ingenting när de plockade bort dem. Jag var nervös för ingenting, såklart. Igår var jag även och såg Eddie Izzard och det var så HIMLA bra. Jag skrattade så jag nästan dog (bokstavligt talat, för när jag skrattar börjar jag hosta och jag trodde jag skulle hosta mig till döds). Hoppas på att överkomma den förbaskade förkylningen snarast så att jag kan påbörja träning igen. Promenerade i en timme idag, det var ju iofs bra, men jag vill upp på min kära spinningcykel igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar