måndag 4 mars 2013

Kan inte någonting gå smidigt någon gång då?

Eftersom att jag, trots att jag har försökt bättra på mig, inte har något tålamod så ringde jag idag för att jaga min psykiatriker ännu en gång. Fick denna gången tyvärr inte prata med den trevliga receptionisten  Jag vill bara ha ett förbannat svar ju! Senså jobbar ju inte psykiatriker på resten av veckan så då kommer jag behöva gå och tänka på detta i flera dagar till. Jag sa nu, snällt men bestämt, att jag VERKLIGEN vill att han ringer mig och fick för en gångs skull receptionisten till att lämna ett meddelande. Jag försökte förklara situationen för henne och säga att jag inte kan få något operationsdatum om han inte svarar. Då bestämde hon sig för att ifrågasätta detta. "Men borde det inte räcka med att han skickade remissen"? "Jo, det kan man tycka" svarade jag "men nu ville läkaren ha ett ok från honom och det spelade ingen roll vad jag sa". "Jaha", sa hon, "det låter väldigt konstigt". "Må så vara", sa jag "men kan han snälla ringa mig så blir jag väldigt tacksam".

Jag vill bara att någonting ska gå smidigt någon jäkla gång, grr! Får ha ljudet på på telefonen hela dagen så att jag inte missar något samtal, det hade varit katastrof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar